“מפסיקים לשרוף, מתחילים לאדות” – על וופורייזרים מומלצים ויתרונות האידוי

מרבית צרכני הקנאביס עדיין נאמנים לשיטות המסורתיות של עישון מריחואנה וחשיש – ג’וינטים ובאנגים. אך בשנים האחרונות נכנס מתחרה רציני לשוק שמהווה תחליף ראוי למי שאינו מעוניין לשאוף עשן לראותיו ו/או לכאלו שאין להם את הזמן, היכולת או הרצון להתעסק עם ניירות, פילטרים, מצתים, ריחות לא רצויים ועוד. יאיר רביב סיכם עבורכם את רשימת הוופורייזרים המומלצים ביותר.

מאת: יאיר רביב

מה, למה ואיך?

כצרכני קנאביס, מה שאנחנו רוצים זה את ה-THC – החומר הפעיל במריחואנה.

ג’וינט, באנג, מקטרת וצ’ילום, כולם עובדים על אותו עיקרון – לוקחים את החומר המיועד לעישון (גראס חשיש וכו’), שמכיל אחוז מסוים, נמוך למדי, של THC, מערבבים עם טבק (פארש), במקרה של ג’וינט גם מוסיפים נייר, ומעלים את הכל באש. השריפה הופכת את החומר האורגני לעשן ואת העשן הזה אנחנו שואפים.

אז מה יש בעשן הזה? כמו בכל שריפה יש פחמן דו-חמצני, זפת, קרצוגנים ושאר חומרים שמוסיפים לחשיש בארץ כגון צואת גמלים, אזבסט, חינה או סתם שאריות דשנים. הטבק מוסיף ניקוטין ומגוון כימיקלים, וביחד עם כל החומרים הלא בריאים האלה, אנחנו שואפים גם קצת THC, שהוא בעצם החומר היחידי שבו אנחנו מעוניינים.

קצת נתונים: THC, אחד החומרים הפעילים בקנאביס, מתאדה בטמפרטורה של 185 מעלות צלזיוס. אם נביא את התערובת אותה אנו רוצים לצרוך לטמפרטורה בה ה-THC מתאדה, אבל היא עדיין נמוכה יותר מטמפרטורת שריפה, נשאף רק את החומרים הרצויים לנו ללא עשן כלל. התהליך הזה נקרא אידוי.

אידוי, בניגוד לעישון רגיל, הוא נקי, בריא וחסכוני יותר. למה חסכוני? כי אידוי מצריך פחות חומר על מנת לקבל אותה השפעה. כמו כן, אידוי ממצה לחלוטין את ה-THC. מכירים את זה שמדליקים ג’וינט פעם שניה יום אחרי שהדלקנו אותו ויש לו טעם של מדורה והרבה פחות השפעה? זה כי העשן החם שעבר מהראש (החלק הבוער), אידה בדרכו אל הפה את ה-THC. הדלקה יום אחרי, תביא לשאיפת חומר הרבה פחות איכותי.

יתרון חשוב נוסף לאידוי הוא שלא נושפים עשן אלא רק אדים. האדים נטולי ריח, כך שניתן לצרוך במקומות סגורים בלי לחשוש מריחות. אידוי הוא גם קל יותר לצריכה למי שלא מורגל בעישון- האדים עדינים יותר מעשן ויש להם טעם צמחי נעים. אידוי מאפשר לוותר על הטבק, וחוסך את גלגול הג’וינטים לאנשים שלא מסתדרים עם ניירות ופילטרים.

אז איך מאדים? כלי האידוי נקראים וופורייזרים (Vaporizer). יש מגוון רחב של מכשירים כאלה בטווח מחירים שנע בין 260 ל-3500 ש”ח. מעבר להבדלים במחיר יש עוד גורמים שצריך לקחת בחשבון – האם הוופורייזר דורש חיבור לחשמל, האם הוא נייד, האם הוא עלול להתקלקל ויצטרך חלקי חילוף וכו’.

איזה קנאביס אתה?

וופורייזרים מומלצים

הוופורייזר המוכר ביותר הוא הוולקנו (Volcano). זהו מכשיר אלקטרוני הממלא בלון באדים ואת האדים שואפים מהבלון. הוולקנו מייצר אדים מעולים אבל הוא גדול למדי, דורש חיבור לחשמל והוא יקר למדי: הדגם הבסיסי עולה 3099 ש”ח והדגם הדיגיטלי עולה 3,499 ש”ח. ניתן להשכיר וופורייזר וולקנו בעלות של בין 385 ל-420 ש”ח.

וולקנו וייפורייזר (Volcano)
וולקנו וייפורייזר (Volcano)

המכשיר שנחשב היום למוצלח ולמפואר ביותר בעולם הוא ה-ViVape2, בעל מסך המגע וזוכה פרסם הוופורייזר הטוב בעולם לשנת 2011. המכשיר עולה כ-449$ דולר (399$ עם הקוד קופון: award50) והדגם הקטן שלו, ה-MiVape, עולה 299$ דולר (249$ עם הקוד קופון: award50).

לרכישת ה-ViVape ליחצו כאן.

ViVape 2 & MiVape
ViVape 2 & MiVape

מכשיר איכותי נוסף הוא ה-Vapir שמחירו נע בין 100$ דולר לוופורייזר קטן, 150$ דולר לבינוני ו-180$ דולר למכשיר הגדול עם סוללה נטענת.

לרכישת ה-Vapir ליחצו כאן.

וופורייזר Vapir
שלושת הדגמים של ה-Vapir

פתרון אידוי שאינו מצריך חיבור לחשמל הוא הALIVI8, העובד על גז מצתים. מכשיר זה עולה 76$ דולר לדגם הרגיל ו-86$ דולר לדגם האל-חלד.

לרכישת ה-ALIVI8 ליחצו כאן.

וופורייזר ALIVI8
ה-Alivit8 מגיע במגוון צבעים

אז לא משנה באיזה פתרון אידוי בוחרים הגיע הזמן שתפסיקו לשרוף ותתחילו לאדות – בשביל הבריאות והארנק שלכם.

ראו עוד:
למה ואיך להשתמש בוופורייזר
טמפרטורות מומלצות לאידוי

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר